Informatiepagina COVID-19

Update 31 mei 2021

De theaters mogen weer open voor publiek! Wij zullen dit seizoen zonder u moeten afsluiten, omdat er geen voorstellingen meer gepland staan. Zodra wij meer weten over het theaterseizoen 2021-2022, brengen wij u natuurlijk als eerste op de hoogte!

Bezoekers worden persoonlijk geïnformeerd
Heeft u nog kaarten voor een voorstelling tot eind mei? Dan wordt u zo snel als mogelijk persoonlijk nader geïnformeerd. Gezien de uitzonderlijke situatie kan het zijn dat er pas in een later stadium gecommuniceerd wordt over de afwikkeling. Er wordt allereerst gekeken naar de mogelijkheden om de voorstelling naar een latere datum te verplaatsen. Gekochte tickets blijven geldig. Lees hier meer over defintief verplaatste en geannuleerde voorstellingen.

Nieuwe e-tickets verplaatste voorstellingen
Wij wachten nog even met het versturen van de (e-)tickets van verplaatste voorstellingen. Wij gaan over tot verzending van nieuwe tickets als er meer bekend is over wanneer en hoe we weer open mogen. Wij vragen u daarom weer om uw begrip en geduld.

Theaterkassa gesloten
De theaterkassa is gesloten en ook telefonisch zijn we op dit moment niet bereikbaar. U kunt ons wel een mail sturen naar kassa@kennemertheater.nl. Wij adviseren u onze website in de gaten te houden als ook onze social media.

Theaterseizoen 2021-2022
Helaas kunnen wij u op dit moment nog niet informeren over hoe we het gaan doen in 2021. Mochten wij meer weten, dan brengen we u als eerste op de hoogte! Uiteraard vinden ook wij dit uitermate vervelend, maar wij vertrouwen op uw geduld en begrip in deze.

Directie & Medewerkers
Kennemer Theater

---------------------

Coronamaatregelen kaartverkoop voorstellingen 2021-2022
Om u niet keer op keer teleur te stellen en om zo flexibel mogelijk om te kunnen gaan met de geleidelijke versoepeling van de coronamaatregelen starten we de kaartverkoop voor voorstellingen in theaterseizoen 2021-2022 ongeplaceerd. Dit betekent het op dit moment niet mogelijk is om zelf een plaats te kiezen en dat bij aankoop van een ticket de rij- en/of stoelnummers op de ordermail en op uw ticket verborgen worden. Hierbij kan de 1,5 meter afstand altijd gewaarborgd worden en hebben we tevens de mogelijkheid om tussentijds de maximale capaciteit van het aantal te verkopen tickets bij te stellen. Bij mogelijke versoepelingen kunnen we desgewenst omschakelen naar geplaceerde verkoop. 

De nieuwe tickets inclusief rij- en/of stoelnummers worden ruim voor de datum van de voorstelling gestuurd.

Coronamaatregelen bij uw bezoek aan het Kennemer Theater
De veiligheid en gezondheid van onze bezoekers, medewerkers en artiesten staat voorop. Het gebruik van een mondkapje is verplicht. Er wordt tijdens het gehele theaterbezoek rekening gehouden met de 1,5 meter maatregel en er zijn extra hygiënemaatregelen getroffen. Het is allemaal wat anders dan u van ons gewend bent, maar we zullen er, binnen onze mogelijkheden, alles aan doen om onze bezoekers een prettige en bijzondere theaterbeleving te bieden. 

Het is allemaal wat anders dan u van ons gewend bent, maar we zullen er, binnen onze mogelijkheden, alles aan doen om onze bezoekers een prettige en bijzondere theaterbeleving te bieden.

  • Het theater gaat een half uur voor aanvang open en pas vanaf die tijd kunt u, alléén via de ingang aan het Kerkplein, naar binnen.
  • Direct bij binnenkomst vragen wij iedere bezoeker naar zijn/haar gezondheid.
  • Er zijn diverse hygiënemaatregelen getroffen om bezoekers en medewerkers te beschermen, zoals duidelijke looproutes, extra desinfectiezuilen, schermen etc.
  • De garderobe en foyer in het theater en Café d’entree zijn gesloten. Eventuele jassen kunnen worden meegenomen in de zaal. Na binnenkomst kunt u direct een drankje pakken en mee de zaal in nemen.
  • Houd (e-)tickets gedownload of geprint met daarop het rij- en stoelnummer bij de hand vóór binnenkomst van de zaal en ga direct naar rij- en stoelnummer zoals vermeld op de tickets.
  • Alle voorstellingen duren maximaal anderhalf uur en zijn zonder pauze.
  • Na afloop van de voorstelling wordt u verzocht om te blijven zitten en te wachten op instructies van onze medewerkers. Wij verzoeken u om na de voorstelling het theater op een vlotte manier te verlaten. Ook na afloop van de voorstelling zullen de foyer en Café d'entree gesloten zijn.
  • Tussen de voorstellingen zal voldoende in- en uitlooptijd worden gehanteerd, zodat bezoekers elkaar niet hoeven te passeren en er veelvuldig schoongemaakt kan worden.

Welke maatregelen heeft het Kennemer Theater genomen wat betreft de ventilatiesystemen?
Het Kennemer Theater is voorzien van een aantal ventilatie systemen. Bij deze installaties wordt geen gebruik gemaakt van de zogenaamde recirculatie waarbij de lucht hergebruikt zou worden.

Daarnaast zijn alle installaties beoordeeld door een externe deskundige en zijn deze afgestemd op de gebruiksfunctie, oppervlakte van de zalen en extra capaciteit ten aanzien van het aantal aanwezige personen. Alle installaties worden periodiek voorzien van nieuwe filters en nagezien door een extern deskundige zodat de installatie optimaal en veilig blijft functioneren.

Het personeel van het Kennemer Theater is geïnstrueerd en volgt een protocol wat betreft het gebruik van de aanwezige installaties. Door inachtneming van dit protocol zorgen we ervoor dat de luchtkwaliteit op orde is volgens de geldende richtlijn van het RIVM.

Bewaar je ticket, geniet later
Met ‘Bewaar je ticket, geniet later’ hoopt de culturele- en sportbranche dat kaartkopers hun favoriete podium of evenement later bezoeken. Dit helpt de economische impact die ontstaan door de maatregelen omtrent het coronavirus in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Niet alleen de organisatoren, artiesten en podia worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen die de evenementen mede mogelijk maken zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele en sportsector.

Hoe werkt de ticketregeling?
Als een voorstelling is afgelast, krijg je je geld - inclusief service en/of reserveringskosten - terug in de vorm van een voucher, een digitaal tegoed. Als het evenement, is verzet, blijven de tickets gewoon geldig. Kan je niet op de vervangende datum dan kan je een voucher aanvragen.

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren en om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren. Cookies worden ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen